5 Ting om Filippinernes mobilvaner

5 Ting der fortæller historien omkring det fillippinske – Mobile Life

Baseret på undersøgelser (TNS Mobile life) og fra mine ophold i Fillippinerne er der især 5 ting der er værd at vide om filippinske mobilbrugere og deres mobilabonnementer.

Filippinerne er sociale, finder pris på data for dyre, bekymrer sig mere om brug end udseende, er stadig forsigtige med at købe online og Samsung mere populær end Apple

Filippinerne betragtes nu som det hurtigst voksende marked for smartphones i Sydøstasien, med en svimlende 326% stigning i smartphone-salget i 2012. Nedenfor er nogle af højdepunkterne fra undersøgelsen og mit eget lokale kendskab.

mobilabonnement

Filippinerne er sociale

Ifølge undersøgelsen bruger filippinere deres smartphones til at være sms / tekstbeskeder, lytte til musik, tage billeder / videoer og spille spil.

Ca. 75% af de undersøgte Metro Manila-respondenter tager billeder eller videoer med deres smartphones (op fra 73% i 2012-undersøgelsen), 45% søger internettet (op fra 32% i 2012), 44% har adgang til sociale netværkssteder ( op fra 34% i 2012), og 37% kontrollerer deres e-mails (op fra 23% i 2012).

“Hovedårsagen til at de bruger deres mobiltelefoner er socialt. Det handler om at dele, “siger Gary de Ocampo, administrerende direktør hos TNS.

Joseph Webb, digital chef hos TNS, sagde, at filippinere bruger deres smartphones til underholdningsfunktionerne. “Mobilen er fantastisk at bruge, når du har tid,” sagde Webb.

Den seneste TNS-undersøgelse, undersøgte 500 Metro Manila-respondenter gennem ansigt til ansigt-interviews.

Man fokuserer mere om brug og funktionalitet end udseende

Ifølge de Ocampo har der været en ændring i indkøbsprioriteterne fra at købe en telefon baseret på dens fysiske design til at vælge en telefon baseret på de rigtige funktioner, som forbedrer personlig oplevelse.

“En stigning i ejerskabet af smartphone afspejler dette skiftende behov for mobiltelefonbrugere til at eje telefoner, der tilbyder funktioner ud over bare at ringe og sms’er,” sagde de Ocampo.

Dette kommer med telefonens skiftende betydning som en enhed, der supplerer forbrugernes daglige aktiviteter

Brugerne finder udveksling af data for dyrt

Med hensyn til data foretrækker filippinske smartphone-brugere at oprette forbindelse til internettet via wi-fi-adgang i offentlige områder.

Ca. 35% af Metro Manila-respondenterne sagde, at de surfer på internettet ved hjælp af offentlig wi-fi.

“Smartphones giver forbrugerne større tilslutning og variation i form af aktiviteter som f.eks. Browsing på internettet, sociale netværk og tilslutning til wifi i offentlige områder,” udtalte undersøgelsen.

“Data er for dyre. Det kommer igennem i udsagn, hvor mere end halvdelen siger data er for dyrt, “sagde Webb.

Filippinerne er stadig forsigtige med at købe online

Filippinerne har en tendens til at bruge deres mobile enheder, når de undersøger et produkt, de gerne vil købe, men faktisk ikke foretager købet online.

“I øjeblikket har vi set en situation i mobil, hvor det er online forskning inden køb. [Online] -køb er stadig lavt i Filippinerne, “sagde Webb og tilføjede, at mobilbankvirksomhed også er noget, som” ikke har taget afsted på dette marked. “

Webb citerede sikkerhedsproblemer som grunden.

“Sikkerhed er primært bekymrende for indbyggerne i Manila, når det kommer til mobile banking,” sagde han.

På Filippinerne foretrækker Samsung over Apple

Samsung er mere populær i Manila end Apple hovedsagelig på grund af dens overkommelighed. Men Apple iPad forbliver at være et ambitiøst produkt, da forbrugerne foretrækker det mere end noget andet mærke på markedet, fandt undersøgelsen.

“Nokia fanger en stor del af markedet, men stadig efterlader masser til runner-up Samsung til at tage nogle. Lokal producent Kirsebær får også en anstændig andel af kagen, “sagde de Ocampo.

Webb sagde, at dette adskiller sig fra mere modne markeder som Storbritannien, hvor Apple tager størstedelen af ​​markedet efterfulgt af Samsung.

“I Filippinerne er der en langt længere hale. Markedet er ikke defineret og er meget mere fragmenteret. I Filippinerne er omkring 30% af markedet uklassificeret, “siger Webb.

Blandt respondenterne har 89% egne mobiltelefoner, 53% egne smartphones, 14% egne tabletter, 39% egne desktops, 37% egne bærbare computere og 4% egne smarte tv’er. – Rappler.com

Vi bruger det meste af vores tid online. Når det kommer til shopping, ønsker vi kun de bedste tilbud.